De eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ryan Slijkerman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ryan Slijkerman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Ryan Slijkerman

Blijf op de hoogte en volg Ryan

31 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dat was de eerste week dan.. Een week vol nieuwe ervaringen en mensen. En dan kom je er toch achter dat het nog best lastig is om je aan te passen aan de mensen en de dingen die je wilt doen. Voorbeeld hiervan was zaterdag. We werden gevraagd of we zaterdag ochtend nog even naar de stageschool konden komen om de inschrijvingen van het atletiektoernooi te verwerken met de andere docenten. Helaas is het dan zo dat wanneer je netjes om 9 uur aanwezig bent, de docenten pas om half tien/tien uur komen aankakken. Vervolgens hebben we 1 laptop waar we met z’n 8en moeten werken, waardoor Luuk en ik toch maar ergens anders zijn gaan zitten en zijn gaan werken. Helaas zijn de surfplannen daardoor ook in het water gevallen.. Nu maar hopen dat we morgen nog even het water op kunnen.

Toch kan ik wel erg genieten van de stage. De docenten doen niet veel, en ik moet mijn draai zeker nog vinden, maar de leerlingen zijn er wel op gebrand om het beste uit zichzelf te halen. Als ze dit namelijk niet doen, mogen ze lekker aan de kant zitten en hebben wij er geen omkijken meer naar.

Vrijdag had ik wel een kleine dip, na het vele nietsdoen in de tussenuren tussen verschillende vergaderingen, maar dat kwam gelukkig wel weer helemaal goed toen we thuis aankwamen. De deur stond namelijk ineens open. Wij kwamen gewapend en wel binnen, toen we opeens een onwijs grappig oud vrouwtje met haar kleine zoontje in ons huis zagen lopen. We hadden geen idee wat er gebeurde. Toen we echter even beter keken, kwamen we erachter dat het de schoonmaakster was. Ze had ons hele huis aan kant gemaakt, onze afwas gedaan, onze kleding gewassen en alles wat we nog moesten doen gedaan. Heerlijk momentje, en dat voor een tientje per week… Chill!!!

Vrijdag middag ook maar weer naar het strand gegaan, om even te kijken hoe warm het water dit keer was. We hadden onze nieuwe volleybal gehaald, dus natuurlijk moest ik even proberen om hem zo ver mogelijk de Atlantische oceaan in te schieten. Helaas schoot ik hem precies over de golven, waardoor ik lekker het koude water in mocht om het alsnog te halen. Aan het begin natuurlijk ijskoud, met onwijs vette golven, maar na een tijdje wennen was het water echt heerlijk! Lekker door de golven duiken en jezelf laten meenemen door deze zelfde golven. Echt heerlijk!

Verder hebben we nog heerlijk genoten van ons nieuwe aangeschafte genietmomentje. Een heus baby opblaasbadje. Als je dan met 52 graden in de tuin zit, is het echt goddelijk om lekker met je voeten in een klein laagje water te kunnen zitten.

Ohja, hebben jullie ook weleens dat je honger hebt als je in het ziekenhuis zit te wachten op een dokter of een uitslag? Daar heb ik hier iets op gevonden: De KFC… Mezelf helemaal kapot gelachen toen we met Regan zaten te wachten op de resultaten van zijn foto. We begonnen alle drie honger te krijgen, dus wat gaat Ryan dan doen, juist! Even om de hoek langs de KFC en daarna met de zusters en Luuk en Regan lekker genieten van de heerlijke burgers in de operatiekamer!'

Verder hebben we nog wat plannen gemaakt voor de komende weken! Luuk wil nog graag een keer met haaien duiken in een kooi, dus dan ga ik denk ik wel ff mee. En daarnaast wil ik zelf nog graag een keer bungeejumpen van de hoogste brug ter wereld, en een flink aantal keren surfen en windsurfen! Kan niet wachten.

Nu nog even de Afrikaanse voetbal wedstrijden volgen, en dan lekker vroeg naar bed. Even volle bak opladen voor de komende zware week. Dinsdag de Inter House (schoolkampioenschappen) en verder veel lesgeven en regelen voor het idee om een school voetbalteam op te zetten! Wie weet gaat dit wat worden! Spreek jullie snel weer!

• 01 Februari 2015 - 16:23

Ria:

Wat weer leuk om te lezen. Hier zijn we druk bezig met scholen bezoeken voor Moïse. Ze gaat voor t clusius college. Een vmbo school gericht op groen. Zoals dieren verzorgen, voeding, zorg en welzijn, bloem/winkel. Een school wat meer gericht op praktijk. In alkmaar...deze school is net nieuw verbouwd. .echt super en een hele goede indruk van alle docenten. Ook een deel is mbo dus wie weet kan ze zo doorstromen. Ryan dan weet je ook even wat er speelt bij de van de streekkies in sint pancras. Dikke kus

• 01 Februari 2015 - 18:30

Ella:

Heel veel succes met de inter house! Ik hoop dat het een succes wordt. Geniet lekker en succes op school. Heel veel groetjes .....